27 april 2023, Koningsdag

27 april 2023 - Zeist, Nederland

Hoe verzinnen we het, op Koningsdag reizen naar Namur (België) met de trein? Ach ja, gewoon door te doen en te ondervinden 😊😅.

We zijn rond kwart over zeven naar Hardenberg station gebracht, waar het nog rustig was.  In Zwolle zijn we over gestapt naar Rotterdam Centraal, maar ook hier was het erg rustig. Vanaf Rotterdam Centraal tot en met Brussel Noord hebben we in de trein gestaan, ondanks 1e klas tickets, dit door drukte. De laatste stuk tot en met Namur hebben we relaxt kunnen zitten.

In Namur zijn we gelijk met de gondellift naar de “Citadel van Namur” gegaan. Dit stond al op onze agenda, want hier waren we vorig jaar niet aan toegekomen. Bij de Citadel hebben we lekker gegeten en gedronken (Flamkuchen waarvan een met spek en de ander met zalm). Daarna een stuk rond de Citadel (fort) gelopen en genoten van alle vergezichten. Het is een fort met veel geschiedenis.  Naast de Citadel was er nog een open luchttheater aanwezig (volgens ons al best oud, maar zoek ik nog uit). Wij zijn weer lopend naar beneden gegaan. Terug in het centrum zijn we op zoek gegaan naar het terras waar we vorig jaar ook zijn geweest. Hier hebben we ook gegeten en gedronken. We zijn tegen 19 uur naar onze logeeradres gelopen (7% omhoog).

De paden rond het fort waren van keien, wat niet altijd prettig liep. Al met al vandaag 418 km ervan afgebracht met gebruik van auto, trein, gondellift en natuurlijk wandelen.

We werden warm ontvangen door Annemarie (mevrouw des huizes). Een lieve dame van ongeveer 70+ jaar.